dinsdag 26 juni 2012

KSD Kids Street Defence



KSD Kids Street Defence

Maandag 25 juni 2012 ben ik met de trein van Rotterdam Alexander naar Heerenveen afgereisd.
Om in Heerenveen opgehaald te worden door Cristian van de Sande waarna we naar Drachten zijn gegaan.

Waarom heb ik die reis gemaakt en wie is Cristian van de Sande??

De antwoord op deze vragen gaan hier beantwoord worden.

Cristian van de Sande is de oprichter van KSD oftwel KIDS STREETDEFENCE.
Zijn doel is kinderen weerbaarder maken door middel van Martial Arts.

Wat Cristian en ik gemeen hebben is dat we vroeger toen we zelf kinderen waren gepest zijn. Allebei klein van stuk en overgewicht maakt ons voor pestkoppen een makkelijk doelwit.
Omdat we het zelf ervaren hebben om het slachtoffer te zijn, weten we allebei als geen ander wat voor impact het heeft voor de rest van je leven.

In mijn geval heeft het trainen mij weerbaarder gemaakt. Door vetmassa vervangen door spiermassa geeft zelfvertrouwen in je eigen kunnen. Het is niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Voor mij is het een lifestyle. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Door het kennen van vechtsport techniek maakt mij met mijn 1.75, 68kg (vet% 9%) weerbaar. Ik doe het niet om ermee te pronken of er interessant mee te doen, maar puur omdat sporten mijn passie is en ik het alleen in het uiterste geval zal toepassen als zelfverdediging. Het eerste wat je leert bij Martial Arts: heb je tijd en kan je weg rennen, ren weg.

Waar KIDS STREETDEFENCE. Voor staat:

Dé stoerste sport voor de kinderen in Nederland!
KSD is een recreatieve vrolijke trainingscombinatie met verschillende technieken om het kind (beter) te leren verdedigen om fysiek en mentaal weerbaar(der) te worden. Deze nieuwe sport is speciaal ontwikkeld voor kinderen vanaf 3 jaar tot 14 jaar.
Het is voor alle kinderen te volgen – dus bijvoorbeeld ook voor kids die speciale aandacht nodig hebben (adhd, pddnos, syndroom van asperger, etc.).
Erg gebruiksvriendelijke technieken uit Judo, (Kick)Boksen, Jiu Jitsu, Tae Kwondo en zelfverdediging  zorgt ervoor dat ieder kind zich er bij KSD “thuis” voelt, dat er altijd iets is wat het kind leuk vind of goed kan en leren kan.
Bij deze sport kan het kind oriënteren in de verschillende vecht- en verdedigingssporten én zal kennis maken met het lichamelijk en geestelijk kunnen van zichzelf (en dus ontwikkelen!).
Kids Streetdefense kan gegeven worden als:
1. sport (jaar in jaar uit)
2. cursus (met een begin en eind)
3. privé training (Personal Fight Training)
4. workshop / clinic (op scholen, wijkcentra, ect.)
En het KSD Instructeurenprogramma is zo geschreven dat iedere enthousiaste zelfredzame sportieveling het kan doceren! Ook particulieren!!
Kids Streetdefense is ook snel en gemakkelijk te implementeren in je organisatie - je eigen personeel kan het geven.
Kids Streetdefense is dus ook te geven door particulieren. Zo kun je in een wijkcetra in je dorp of stad deze vrolijke en leerzame sport aanbieden als bijvoorbeeld 'na schoolse opvang'.
Kids Streetdefense zit boordevol mogelijkheden!
De kids staan te popelen!
Let's do this!



Bron:
http://www.kidsstreetdefense.nl/

De locaties waar KIDS STREETDEFENCE gegeven zullen worden.
Zal z.s.m. Bekend gemaakt worden.
Personal Fight Training behoort nu tot de mogelijkheden van Fitness van de Straat.

Neem contact op voor meer informatie.

Laten we samen niet allen overgewicht maar ook het pesten bij kinderen tegenaan.
Samen staan we sterk.

Met sportieve groet,

Gerben Sloof
Personal Trainer
Bootcamp instructor
KIDS STREETDEFENCE Instructor
http://fitnessvandestraat.nl/




2 opmerkingen: